კულტურა
ვინ გადაუფრენს გუგულის ბუდეს?! - 2018 წლის კულტურა ქუთაისში
FaceBook
ყველაზე ბევრი რაც წელს ქუთაისში კულტურის მიმართულებით ჩატარდა ფესტივალი იყო.

ფესტივალების სიმრავლემ გადაასწრო მაგალითად, პრემიერების რაოდენობას დრამატულ თეატრში.

ფესტივალი ჩაითვალა საშუალებად გამოაცოცხლოს კულტურული ცხოვრება ქუთაისში და აღნიშნოს იგი მსოფლიო კულტურული ცხოვრების რუკაზე.
პირველები ამ საქმეში თეატრალები ჩაებნენ და ფესტივალი თეატრალური იმერეთი შემოგვთავაზეს, რომელიც შორეულ, ჯერ კიდევ შევარდნაძის ეპოქაში დაფუძნდა. სამაგიეროდ ჩვენმა დრომ სხვა სტატუსი მისცა და საერთაშორისო გახადა.

ქუთაისში მეორედ ჩატარდა საბალეტო ფესტივალი, თანაც პირდაპირ საერთაშორისო სტატუსით, რომელმაც სახელოვანი ბალერინების და საინტერესო დასების მოკრება და ჩამოყვანა მოახერხა.

ბალეტს არ ჩამორჩა ოპერა და ოპერის საერთაშორისო ფესტივალიც დაფუძნდა ქუთაისში, სადაც ყურს ჭრიდა როგორც ლა სკალასა და მეტროპოლიტენ ოპერის ხშირი ხსენება, ასევე ამ საოპერო თეატრების წარმომადგენლების შესრულებული არიებიც ქუთაისის ოპერის თეატრის სცენაზე

საერთშორისო მასშტაბებზე ჯერ არ გასულა, თუმცა, ამის გარეშეც მოახერხა საინტერესო მწერლების ქუთაისში ჩამოყვანა ლიტერატურულმა ფესტივალმა. ორი დღით ქუთაისს სტუმრობდნენ ის ავტორები, რომლებიც თანამედროვე ქართული ლიტერატურის სახეს განსაზღვრავს, თანაც ძალიანაც შთამბეჭდავად.

ფესტივალი არა, მაგრამ კინოფორუმის გამართვა კი მოხერხდა ქუთაისში, სადაც ახალი ქართული მოკლემეტრაჟიანი დოკუმენტური და მხატვრული ფილმები წარმოადგინეს. უფრო მეტიც - ამ ფილმების პრემიერები სწორედ ქუთაისში მოეწყო. რითაც 110 წლიან უსამართლობას ბოლო მოეღო და ქართული კინო იქ დაბრუნდა (ყოველ შემთხვევაში ერთი კვირით მაინც), საიდანაც დაიწყო არსებობა.

ქუთაისელ მხატვრებს არავინ ჩამოუყვანიათ, თავად გაემგზავრნენ იტალიაში. მათი იტალიაში წასვლა ცენტრალური მედიებიდან არავის გაუგია, სამაგიეროდ ჩამოსვლა გამოუვიდათ გრანდიოზული. იტალიაში შექმნილმა ქუთაისის მერის პორტრეტმა კოზენცაში მოწყობილ მხატვართა ვორკშოპსაც გაუთქვა სახელი და თავად მერსაც - რომელიც, დიდი ალბათობით, გაკეთებულ საქმეებზე მეტად, ამ პორტრეტით დაამახსოვრდებათ.

ზოგადად მახსოვრობა, ალბათ, განმსაზღვრელი ფაქტორია რაიმე მოვლენის მნიშვნელობის შესაფასებლად.
მთავარია მოვლენა შეუმჩნეველი არ დარჩეს.

შეუმჩნეველი არ დარჩენილა რამდენიმე პრემიერა მესხიშვილის თეატრში. 2018 წელს თეატრში სიცრუისა და სიმართლის ურთიერთმიმართებით დაინტერესდნენ და ორი პრემიერა ამ საკითებს მიუძღვნეს. ბარონ მიუნჰაუზენის წმინდა ცრუპენტელობა და დრამატურგ ფლორიან ზელერის "სიმართლემ" სიცრუეს სხვადასხვა ინტერპრეტაცია მისცა, რაც ბუნებრივია სიცრუისთვის - სიცრუე მილიონ ვარიაციად შეიძლება მიეწოდოს ადამიანს. სიმართლეა მხოლოდ ერთი.

ერთი სიმართლის მოძებნა არ მოხერხდა.

თუმცა, გამოჩნდა ძიების პროცესი. ძიება ფორმებსა და სათქმელში.
ამით გამორჩეული და შთამბეჭდავი იყო მხატვრების ლია უკლებასა და თორნიკე სანოძის გამოფენები. ავტორების დაუღალავი და გაბედული სვლა სიღრმეებისკენ - სადღაც დაუკრეფავსა და აუთვისებელში.

თუმცა, ზოგადად, დაუღალაობაზე მეტი დაღლილობა და გაუბედაობა იგრძნობოდა ქუთაისში გამართულ სხვადასხვა კულტურულ ღონისძიებებში. ისე რომ მან თავად ამ ერთფეროვნების შემქმნელებიც შეაწუხა. შესაძლებლია ამიტომაც შეწიენ ფინანსურად და წაახალისეს ამდენი ფესტივალი.

ჯერჯერობით ერთფეროვნება ვერ შეცვალა ფესტივალებმა.

კულტურული ცხოვრების ზედაპირი კვლავაც მდორეა.

თუმცა, დინებებს ახლავს ქვედინებები თვალისთვის შეუმჩნეველი, მაგრამ აქტიური ქუთაისური კულტურული ცხოვრების თავისებურებაც ეს არის რომ ის ზედაპირზე იშვიათად ჩანს, სადღაც ანდერგრაუნდებში იქმნება, კაფეებში შინაურული საუბრებისას იკვანძება. მერე გამოჩნდბა უცხო ჩიტად და გუგულის ბუდეს გადაუფრენს.

Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
პირველად იმერეთის რეგიონში, ტყიბულის მუნიციპალიტეტში, ლეგენდარული
იტალიური ჯგუფის RICCHI E POVERI-ის კონცერტი გაიმართება.
11:29 / 12.11.2024
პირველად იმერეთის რეგიონში, ტყიბულის მუნიციპალიტეტში, ლეგენდარული იტალიური ჯგუფის RICCHI E POVERI-ის კონცერტი გაიმართება.
ქუთაისელი მევიოლინე გვანცა ბუცხრიკიძე მანჰეტენის ორკესტრში
სოლისტად აირჩიეს.
09:16 / 08.11.2024

ქუთაისელი მევიოლინე გვანცა ბუცხრიკიძე მანჰეტენის ორკესტრში სოლისტად აირჩიეს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.