ბლოგები
ჩემი ავთო და ანზორი ნიუ-იორკში
FaceBook
ვზივარ ამ შუაგულ მანჰეტენზე, ლინკოლნ ცენტრში, უმაგრეს თეატრში… ირგვლივ, სულ უცხოელებია, ფრანგულიც მესმის სადღაციდან… და…

ბაბუა ზღაპრებით რომ აყვარებდა შვილიშვილს სამშობლოს, ეს მანამდეც ვიცოდი.
მაგრამ, თუ უცხოელის მიერ დასმულ კითხვებში შევიცნობდი საქართველოს და მის თავისებურებებს, არ წარმომედგინა.

აქამდე, ამერიკელებთან სულ სხვა სიმაღლეებზე, ისტორიულ პერიპეტიებზე, სიწმინდეებზე მიწევდა საუბარი, - სიდონიაზე, ქრისტეს კვართზე, აია-ქალაქზე…

ახლა, - კინოთეატრიდან გამოვედით თუ არა, კიბეზე დამაწია ჩემმა ამერიკელმა მეგობარმა პირველი შეკითხვა: - სამი თაობის ხალხი ერთ სახლში რატომ ცხოვრობდნენო?

მიმიხვდებით, ნიუ-იორკში ქართული ფილმის "ჩემი ბედნიერი ოჯახის" პრემიერას, ღმერთო რა შევცოდე, ამერიკელებთან ერთად ვუყურე.

მიჩვეული ვარ უკვე, როცა ნანა ექვთიმიშვილის ფილმს ვნახულობ, უნდა ვიცოდე, სათაური საპირისპიროდ მოქმედებს, თუ "გრძელი ნათელი დღეები" ჰქვია ფილმს, იქ სიბნელის მეტს ვერაფერს ნახავ; თუ "ბედნიერი ოჯახი" ჰქვია ფილმს, ოჰო, აყალმაყალი იქ უნდა ნახო.

საერთოდ, ნანას ფილმები სევდისფერია, სათქმელით დატვირთული, ღრმა, რაღაცით ვუდი ალენის სოციალური ხასიათის ფილმებსაც მაგონებს.
მაგრამ თემა… ქალი და, ქართველი ქალი… იმ დიდ პარალელს გახსენებს მედეასთან და ასე გგონია, ბერძნული ტრაგედია 21-ე საუკუნეში ასეთი იქნებოდა…

ოღონდ, ამ ფილმის გმირს არ უცდია მთების გადადგმა, შვილების დახოცვა, სამშობლოს გაყიდვა… უბრალოდ, მანანა დაიღალა ხმაურით, დიდი ოჯახის ხმაურით და განცალკევება, სიწყნარეში გასვლა მოინდომა…
და მაშინ დაუპირისპირდა მთელი სამყარო ქართული ტრადიციების ყველა კომპონენტით: რას იტყვის ხალხი? მეზობლებს რა ვუპასუხოთ? უქმრო ქალის მარტო ცხოვრება გაგონილა?

მოდით, ვაღიაროთ, რაც არ უნდა თავისუფალი ვიყოთ, 18 წელი ვცხოვრობდეთ ამერიკაში, აი, იმ კითხვას, "ხალხი რას იტყვის" გულის სიღრმეში მაინც ანგარიშს ვუწევთ… ვერა და ვერ ვისწავლეთ ბოლომდე "დაკიდება" და ამიტომაცაა, ახლა ენაგაკრეფილი ვუხსნი ჩემს ამერიკელებს თუ რა ფენომენია ეს.

და, ოი სასწაული… მათ მოეწონათ ეს და გულისტკივილით მეუბნებიან, ნეტავ ჩვენთანაც ასე იყოსო… ადრე ერთ ოჯახადაც ცხოვრობდნენ ჩვენი წინაპრებიო, და საზოგადოების დაუწერელ წესებსაც ემორჩილებოდნენო, - ნოსტალგიით მეუბნება და ამატებს, ესეიგი თქვენ ჯერაც არ გადაშენებულხართო.

ფილმში, აივანზე მუდამ ზუზუნებს ქარი… ხან შემოდგომის ფოთლებია, ხან გაზაფხულის სიმწვანე…
ახალგაზრდა, სულ 27-იოდე წლის ოპერატორმა, რუმინელმა ბიჭუნამ, ულამაზესი ხედებით, კამერის საოცარი ესთეტიკით თუ უწყვეტი გადასვლებით ჩემამდე მოიტანა კადრები იმდენად რეალურად, ვერავინ დამარწმუნებს რომ მოცარტის იმ მელოდიას, იმ ქარიან აივანზე მე არ ვუსმენდი…

იყო ერთი მომენტიც, სკამიდან რომ კინაღამ ავხტი…
ვზივარ ამ შუაგულ მანჰეტენზე, ლინკოლნ ცენტრში, უმაგრეს თეატრში… ირგვლივ, სულ უცხოელებია, ფრანგულიც მესმის სადღაციდან… და…

ჩემი ავთო და ანზორი…

სანამ კადრში გამოჩნდებოდნენ, იმ საყოველთაო ხმაურში ჯერ ხმით გამოვარჩიე… მეცნო.
და წამებში, აგერ, ამ უზარმაზარ ეკრანზე, ნიუ-იორკში ავთო და ანზორი არ საუბრობენ?!
ჩემი ქუთაისელი მსახიობები - ავთანდილ სახამბერიძე და ანზორ ხერხაძე…

და საზოგადოებაში მოქცევის წესებმა, იმან, რომ ბოლომდე ვერ გავთავისუფლდი მარწუხებისაგან, მაიძულა თავი შემეკავებინა, რომ დარბაზში არ წამოვხტარიყავი და ბოლო ხმაზე მეყვირა:

- ესენი, ჩემი ავთო და ჩემი ანზორი არიან!
Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
17:48 / 03.05.2024
"გვირილობა" იგივე "ქუთაისქალაქობა" "თბილისობისგან" განსხვავებით საბჭოთა პერიოდში არ დაბადებულა.
მოდის ახალი ტენდენციებიდან მნიშვნელოვანი, რაც ყურადღებას იპყრობს
პირველი ისაა, რომ ფერებში დომინაციას წითელი იღებს, მეორე კი ის, რომ
ოვერსაიზების ერა დასრულდა.
15:31 / 14.01.2024
მოდის ახალი ტენდენციებიდან მნიშვნელოვანი, რაც ყურადღებას იპყრობს პირველი ისაა, რომ ფერებში დომინაციას წითელი იღებს, მეორე კი ის, რომ ოვერსაიზების ერა დასრულდა.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.