თბილისის სატრანსპორტო პოლიტიკის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმართულება
დედაქალაქში ჰაერის დაბინძურების შემცირება იქნება,
- ამის შესახებ იურისტმა ირაკლი ხმალაძემ თბილისის სატრანსპორტო
პოლიტიკის პრეზენტაციაზე განაცხადა და აღნიშნა, რომ ამ მიმართულებით
მასშტაბური პროექტების განხორციელება იგეგმება.
მისი თქმით, დედაქალაქში შესწავლილია რამდენიმე კრიტიკულად
შემჭიდროვებული ადგილი, სადაც ტრანსპორტის გადაადგილება
გართულებულია.
"დაგეგმილი გვაქვს შვიდი მასშტაბური საგზაო პროექტის განხორციელება.
ესენია: მუხრან მაჭავარიანისა და მარშალ გელოვანის დამაკავშირებელი
გზა და მარშალ გელოვანის ორდონიანი კვანძი გზაგამტარები; საბურთალოს
რაიონში მარშალ გელოვანის გამზირის და ვასილ გოძიაშვილის ქუჩის
გადაკვეთაზე ორდონიანი კვანძი გზაგამტარი; ვაკე-საბურთალოს რაიონში
თამარაშვილისა და უნივერსიტეტის ქუჩების გადაკვეთაზე ორდონიანი კვანძი
გზაგამტარები; გმირთა მოედნის მიმდებარე გზის გაფართოება;
ვაკე-საბურთლოს რაიონში ცინცაძისა და კარტოზიას ქუჩების გადაკვეთაზე
ორდონიანი კვანძი გზაგამტარი; კრწანისის რაიონში ქვედა და ზედა
ფონიჭალის დამაკავშირებელი გზა და სარკინიგზო გამტარი გვირაბი; ვაკის
რაიონში, მდინარე ვერეში, წყნეთის გზატკეცილისა და უნივერსიტეტის
ქუჩის დამაკავშირებელი ხიდი", - განაცხადა ირაკლი ხმალაძემ.
მისივე თქმით, აღნიშნული პროგრამის ფარგლებში, მომდევნო ოთხი წლის
განმავლობაში დაახლოებით, 300 მილიონ ლარამდე ღირებულების სამუშაოები
შესრულდება.
ხმალაძის განცხადებით, ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესების
მიმართულებით, სატრანსპორტო პოლიტიკის ფარგლებში, ასევე, ავტობუსების
ჩანაცვლების პროგრამა განხორციელდება.
"ავტობუსების უმეტესობა ამორტიზებულია. შესაბამისად, მათი მხრიდან
ჰაერის დაბინძურების მაჩვენებელი საკმაოდ მაღალია. სწორედ ამიტომ,
მომდევნო ოთხი წლის განმავლობაში, ავტობუსების ჩანაცვლება-განახლების
პროგრამას განვახორციელებთ. პრაქტიკულად, 700 ერთეულამდე ავტობუსის
ჩანაცვლებას მოვახდენთ, რაშიც 260 მლნ ლარამდე დაიხარჯება", - აღნიშნა
ირაკლი ხმალაძემ.
მისივე თქმით, სატრანსპორტო პოლიტიკის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი
მიმართულება კერძო სატრანსპორტო საშუალებების ელექტრომობილებით
ეტაპობრივად ჩანაცვლებაა, რომლის მიმართულებითაც, არაერთი
წამახალისებელი პროგრამა განხორციელდება.
მასალის გამოყენების პირობები