სამტრედია-გრიგოლეთის პირველ მონაკვეთზე, მდინარე რიონზე დაზიანებული
მშენებარე ხიდის აღსადგენად საპროექტო კვლევებს ევროპელი
სპეციალისტები ჩაატარებენ.
ინფორმაციას საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი
ავრცელებს.
მშენებარე ხიდის ბურჯისა და მალების ჩავარდნის მიზეზების დასადგენად
საექსპერტო კვლევა, საავტომობილო გზების დეპარტამენტის დაკვეთით, სსიპ
ლევან სამხარაულის სახელობის სასამართლო ექსპერტიზის ეროვნულმა ბიურომ
2023 წლის დეკემბერში დაასრულა. მოცემულ ეტაპზე, მოწვეული ევროპელი
ექსპერტები კვლევით სამუშაოებს ჩაატარებენ, რის საფუძველზეც
შემუშავდება ხიდის აღდგენის პროექტი.
''ქართველი, ავსტრიელი და გერმანელი ექსპერტებისგან დაკომპლექტებული
საერთაშორისო ჯგუფი, ხიდის აღდგენის პროექტის შესამუშავებლად,
სტრუქტურულ, გეოლოგიურ, ჰიდროლოგიურ და სხვა ტიპის კვლევებს
ჩაატარებს.
ხიდის ბურჯისა და მალის ჩავარდნის ფაქტზე გრძელდება გამოძიება.
პარალელურად კი, ზიანის ანაზღაურების მიზნით, საავტომობილო გზების
დეპარტამენტს დაწყებული აქვს შესაბამისი სამართლებრივი
ღონისძიებები,''-ნათქვამია საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ
გავრცელებულ განცხადებაში.
სამტრედია-გრიგოლეთის გზა, რომელიც, საერთო ჯამში, 52 კმ-იანი
მონაკვეთისაგან შედგება, ზესტაფონი-ქუთაისის შემოვლითი გზისა და
სამტრედიის გზის 42-ე კმ-ზე, მდინარე ოჩოფასთან იწყება და გრიგოლეთის
ტერიტორიაზე, მდინარე სუფსასთან მთავრდება. პროექტი 4 მონაკვეთად
(ლოტად) ხორციელდება. სამტრედია-გრიგოლეთის გზის მეორე და მეოთხე
მონაკვეთებით ავტოტრანსპორტი უკვე სარგებლობს.
2023 წლის 22 თებერვალს სამტრედია-გრიგოლეთის I მონაკვეთზე მშენებარე
ხიდი დაზიანდა: ხიდს მე-8 ბურჯი გამოეცალა, რამაც ორი მალის ჩამოშლა
გამოიწვია. ლევან სამხარაულის ექსპერტიზის ბიურომ კი ხიდის ჩავარდნის
მიზეზად პროექტთან შეუსაბამოდ, ხარვეზებით და უხარისხოდ შესრულებული
სამუშაოები დაასახელა.
მასალის გამოყენების პირობები