საზოგადოება
წიგნები, რომლებიც საქართველოს სკოლებში უნდა ისწავლებოდეს
FaceBook
ისურვებდნენ მეტ თანამედროვე ავტორს სასკოლო წიგნებში, რითაც მოხდებოდა დროსთან ბმა და აწმყოს გამოწვევების გააზრება.





"გზაზე ერთი კაცი მიდიოდა", "მთვარის მოტაცება", "პატარა უფლისწული", "რეალური არსებები", "1984", "სიკვდილი ვენეციაში", "ყვავილები ელჯერნონისთვის ", ნუ მოკლავ ჯაფარას" და ა.შ. - ეს ის ნაწარმოებებია, რომელთა სასწავლო პროგრამაში შეყვანასაც ისურვებდა ქუთაისელ მკითხველთა ნაწილი.

მკითხველთა აზრით, სასკოლო სახელმძღვანელოებს არ აკლია მნიშვნელოვან ქართველ ავტორთა ტექსტები, სამაგიეროდ ის რაც აკლია, ეს თანამედროვე ავტორებია - ჩვენი დროის მწერლობა. შესაბამისად, ისურვებდნენ მეტ თანამედროვე ავტორს სასკოლო წიგნებში, რითაც მოხდებოდა დროსთან ბმა და აწმყოს გამოწვევების გააზრება.

ჟურნალისტი ქეთი ბერძენიშვილი თანამედროვე ავტორების კონკრეტულ ტექსტებზეც მიუთითებს.

"ქართული ლიტერატურის პროგრამაში რამდენიმე თანამედროვე მწერალია შესაყვანი. როგორც ქართველები, ასევე უცხოელები, რადგან მოსწავლეებმა პირველ რიგში თანამედროვე მწერლობა იცოდნენ. რაზე წერენ ისინი, რა მნიშვნელოვანი თემები და საკითხებია წამოჭრილი მათ ნაწარმოებებში. და მეორეც, უფრო დაუახლოვდნენ თანამედროვე სამწერლობო ენის სემიოტიკას... მაგალითისთვის, ვისურვებდი, რომ სასწავლო პროგრამაში შეიტანონ დათო ტურაშვილის თუნდაც ერთი ნაწარმოები. ასევე თეონა დოლენჯაშვილის რომანი "რეალური არსებები" ან "მემფისი, ან თუნდაც "ფიდაი", - ამბობს ქეთი ბერძენიშვილი.

თანამედროვეობასთან კავშირს მნიშვნელოვან მომენტად მიიჩნევს საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის გენერალური დირექტორი, მწერალი გიორგი კეკელიძეც. თუმცა, ვინაიდან სასწავლო პროგრამაში თანამედროვე ავტორების ტექსტების შეტანა მარტივ პროცესს არ წარმოადგენს, მწერალი სხვა ფორმას გვთავაზობს.

"რთულია ჯერჯერობით ჩამოყალიბდე იმასთან დაკავშირებით, რომელი ავტორი შეიტანო სასკოლო სახელმძღვანელოში და რომელი არა, იმის გამო რომ ყველაფერს მაინც დაკვირვება ჭირდება. მაგრამ, მათ კლასგარეშე საკითხავად მიცემას წესით არაფერი უნდა დაუდგეს წინ", - აღნიშნავს გიორგი კეკელიძე.

განათლების მიღებას არაფერი უნდა დაუდგეს წინ, თუკი არსებობს სწავლის მოტივაცია - მიაჩნია პედაგოგ მზია გაბუნიას. "სკოლის სახელმძღვანლოებში ყველა დიდი მწერლის ნაწარმოებია შესული. მოსწავლეს მარტო ვაჟა ფშაველადან შეუძლია უამრავი რამის მიღება. ამიტომ, მთავარი სწავლის სურვილია და არა მწერლების ცვლა", - აღნიშნავს მზია გაბუნია.

სასკოლო წიგნებში შეყვანილი ავტორების ცვლაში განათლების მოქმედი სისტემის სასიკეთო ცვლილებას ვერ ხედავს ქუთაისელი ნინი გეგუჩაძეც. მისი აზრით, თუკი მწერალს სურს მისი ტექსტი გაიგონ და თავადაც მკითხველისთვის სასურველ ავტორად დაჩეს, საამისოდ მისი ნაწარმოები სასკოლო პროგრამებში არ უნდა მოხვდეს.

"სკოლა საზეპიროებით და ნიშნების სისტემით მტრულად განაწყობს ბავშვებს მწერლების მიმართ. ამიტომ მწერალი რომ ვიყო საერთოდ არ ვისურვებდი ჩემი ტექსტის სკოლაში სწავლებას. ეს გულისხმობს, რომ ბავშვობიდან შეძულდებათ ჩემი წიგნები ", - ამბობს ნინი გეგუჩაძე.

სამაგიეროდ, ქუთაისელთა ნაწილს მიაჩია, რომ ადამიანმა ბავშვობიდან რაც უნდა ისწავლოს,  ეს აზროვნებაა. "აზროვნების საუკეთესო სკოლა მართლაც მისი ისტორიის შესწავლაა. ცხადია, არანაირი გარანტია არ არსებობს იმისა, რომ ის, ვინც აზროვნების ისტორიას შეისწავლის, თავადაც მოახერხებს ორიგინალურ და თვითმყოფად აზროვნებას. მაგრამ არსებობს სხვა გარანტია − ვისაც არ ეცოდინება აზროვნების ისტორია, მისი ნებისმიერი მცდელობა ამ მიმართულებით მარცხისათვის იქნება განწირული. არადა, აზროვნება და თავისუფლება მჭიდრო კავშირშია ერთმანეთთან", - ამბობს ისტორიკოსი და რელიგიის ფილოსოფოსი აკაკი კობახიძე.

Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის
სტუდენტს, საბა ჭეიშვილს, საზოგადოების მხარდაჭერა
სჭირდება.
11:32 / 11.10.2024
აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტს, საბა ჭეიშვილს, საზოგადოების მხარდაჭერა სჭირდება.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.