ფოტო
საბჭოთა ნანგრევები და გამქრალი ინდუსტრია ქუთაისში (ფოტორეპორტაჟი)
FaceBook
საბჭოთა ხელისუფლების დაშლასთან ერთად, ქუთაისში, ისევე, როგორც მთელ საქართველოში, მსხვილი საწარმოები დაიხურა, გაიძაცვა შენობები და მოიშალა ინფრასტრუქტურა. შეწყდა ადგილობრივი წარმოება.
დროთა განმავლობაში საწარმოების ნაწილი აღდგა, თუმცა, შეცვლილი ფუნქციებით და შემცირებული მასშტაბებით.

ფუნქციონირება შეწყვიტა კავკასიის რეგიონში უდიდესმა "ქუთაისის სავტომობილო ქარხანამ", რომელმაც არსებობის მანძილზე ავტომობილის 8 და მისაბმელის 3 მოდელი გამოუშვა.

ქარხნისგან, რომლის წარსული დიდებაც მხოლოდ ქართული ფილმების კადრებში შემორჩა, თითქმის აღარაფერია დარჩენილი.

150 ათასი კვ.მ ფართის დიდი ნაწილი ახლა ჩინურ ინვესტიციას უკავია.


"ქუთაისის საავტომობილო ქარხნის" მთავარი შესასვლელი


ავტოქარხნის ყოფილი ტერიტორიის დიდი ნაწილი ჩინურ ინვესტიციას უკავია


ინფრასტრუქტურის ნაწილი კვლავ ამორტიზებული და უფუნქციოა



შპს "იბერიის" განადგურებული ქონება

აღარ არსებობს თავად "საავტომობილო ქარხნის" მშენებელიც. ავტოქარხნის მარჯვენა დასახლებაში, რამდენიმე ასეულ კვ.მეტრზე შპს "იბერიის" მფლობელობაში არსებული ინფარსტრუქტურა მთლიანადაა განადურებული.

როგორც ადგილობრივები ამბობენ, ავტოქარხნის მშენებლობაში კომპანია "იბერიას" მთავარი წვლილი მიუძღვის. მის მფლობელობაში იყო ქვის ერთ-ერთი უმსხვილესი ქარხანა, ბეტონისა და რკინის ნაკეთობათა საწარმოები და ყველაზე ცნობილი მატარებლების ე.წ. დეპო. საავტომობილო ქარხნისგან განსხვავებით მას არ გაუმართლა და მისი შეძენით არავინ დაინტერესებულა.

ერთ-ერთი უმსხვილესი კომპანიის შენობები ახლა დანგრეულია, ტერიტორია კი დაჭაობებული.


"იბერიის" დაჭაობებული ტერიტორია


შენობები, სადაც მატარებლების ვაგონების შეკეთება ხდებოდა


ტერიტორიაზე ორი სარკინიგზო ხაზი გადიოდა, რომელთაგან ახლა მხოლოდ ერთი ფუნქციონირებს


მატარებლის  გაუქმებული მოსაცდელი


წისქვილკომბინატი

ქუთაისის ორ უბანს -ავანგრადსა და პასელოკს შორის საქართველოში რიგით მეორე წისქილკომბინატი ფუნქციონირებდა, სადაც 1000-მდე ადამიანი იყო დასაქმებული.

საწარმოში ყოველდღიურად ხდებოდა ხორბლის დაფქვა და საქართველოს სხვადასხვა რეგიონის მიმართულებით გაგზავნა. ქუთაისის წისქვილკომბინატი ხორბლის ფქვილით მთელ დასავლეთ საქართველოს ამარაგებდა.

უდიდესი ინფრასტრუქტურისგან ახლა აღარაფერია დარჩენილი.

ადგილობრივთა თქმით, 90-იანი წლების დასაწყისში საწარმო გაიძარცვა. შენობებიდან ფანჯრებიც კი მოიპარეს.


გაუქმებული წისქვილკომბინატი


დაუსრულებელი შენობა წისქვილკომბინატის მიმდებარედ

ამორტიზებული შენობების ნაწილში რამდენიმე მცირე საწარმო, მათ შორის ავეჯის ცეხი ფუნქციონირებს



ქუთაისის  ყოფილი აეროპორტი

სამი ათეული წელია აღარ ფუნქციონირებს საკავშირო მნიშვნელობის აეროპორტი ავტოქარხნის დასახლებაში.

აეროპორტის ყოფილი თანამშრომლების თქმით, ამ აეროპორტიდან ყოველდღიურად 18 რეისი სრულდებოდა ქუთაისი-თბილისის მიმართულებით. მეზობელი სახელმწიფოების დედაქალაქებში კი ჩარტერული ფრენები ხორციელდებოდა.

ავტოქარხნის აეროპორტის 40 000 კვ.მ-ზე განთავსებული ინფრასტრუქტურა, ასაფრენ ზოლთან ერთად, სრულად არის მოშლილი.


ტერიტორია ეკონომიკის სამინისტროს ბალანსზეა, რომელსაც მის ფუნქციურ დატვირთვასთან დაკავშირებით გეგმები ჯერჯერობით არ აქვს.




ბალახით დაფარული ასაფრენი ზოლი ქუთაისის ყოფილ აეროპორტში


ქუთაისის ყოფილი აეროპორტის მოშლილი ინფრასტრუქტურა


ქუთაისის ყოფილი აეროპორტის შესასვლელი

ქუთაისში არსებული მიტოვებული და ამორტიზებული შენობების ნაწილი, რომელიც ადგილობრივი თვითმმართველობის ბალანსზე ირიცხება, ქუთაისის მერიამ რამდენჯერმე გაიტანა აუქციონზე, თუმცა, მათი შეძენით ინვესტორები იშვიათად ინტერესდებიან.
Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
ქუთაისში, საახალწლო ბაზრობა, ტრადიციულად, ფალიაშვილის ქუჩასა და
ჯაჭვის ხიდის მიმდინარე ტერიტორიაზეა გაშლილი.
11:05 / 29.12.2023
ქუთაისში, საახალწლო ბაზრობა, ტრადიციულად, ფალიაშვილის ქუჩასა და ჯაჭვის ხიდის მიმდინარე ტერიტორიაზეა გაშლილი.
ქუთაისს წელს ორი მთავარი ნაძვის ხე აქვს.
15:10 / 30.12.2022
ქუთაისს წელს ორი მთავარი ნაძვის ხე აქვს.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.