როცა
საყოველთაო კარანტინის დროს, ჩაკეტილ კარს მიღმა ცხოვრებასთან
გამკლავებას ყველა თავისებურად ცდილობდა, ჟურნალისტმა ხვიჩა
ვაშაყმაძემ, ხსნა ხატვაში იპოვა.
20 წლიანი წყვეტის შემდეგ, ძველი ფუნჯები, კიდევ უფრო ძველი ყუთიდან
ამოალაგა, მოიმარჯვა თიხა, აკრილი, გუაში და რთულ პერიოდში, წარსულის
ტკბილი მოგონებების გაცოცხლება დაიწყო.
ასე შეიქმნა ტილოები სხვადასხვა
ფერითა და შინაარსით, სადაც მუსიკა მუსიკოსს კურნავს, ხოლო
ძველი ფანჯრების სიმყუდროვე
სტაბილურობის განცდას აბრუნებს.
მკურნალი ფანჯარა
,,სახლში
ყოფნის დროს თავი სწორედ ამ საქმით გადავირჩინე და
შევინარჩუნე გარესამყაროსთან
კავშირი. ვცდილობდი მნახველსაც იგივე ეგრძნო".
მოგზაური
პანდემიურიპერიოდის გადავლასა და უშიშრად
ცხოვრების მოლოდინში, ხვიჩამ 50 – მდე ნამუშევარი შექმნა და თავი
ყველას დაამახსოვრა.
,,ნაცნობები, მეგობრები გაოცებულები მწერდნენ, ვერ
წარმოვიდგენდით, თუ ხატვა შეგეძლოო. სულ მინდოდა თიხასთან მქონოდა
შეხება. ვიდეოებსაც ვუყურებდი ხოლმე და რამდენიმე ნიმუშიც მარტომ,
მხოლოდ ჩემთვის გავაკეთე. თავიდან მერიდეობოდა მათი სოციალურ ქსელში
დადება, რადგან არ ვიცოდი როგორ აღიქვამდა ამას
საზოგადოება".
სოციალური ქსელი ხვიჩასთვის ის სივრცე გახდა,
რომელმაც პოპულარულობა მოუტანა. ხოლო ვირტუალური დამთვალიერებლისგან
უამრავი დადებითი შეფასება, ერთგვარი სტიმული – მეტი
ემუშავა.
„არ მაქვს პრეტენზია რომ დიდ ხელოვნებას ვქმნი.
უბრალოდ დავინახე ეს სხვასაც მოსწონს. ამავდროულად, პანდემიამ იმი
გარდა რომ მხატვრობასთან დამაბრუნა, ეს პერიოდი ჩემთვის ფინანსურადაც
საინტერესო გახდა. რამდენიმე ნამუშევარი საქართველოს სხვადასხვა
კუთხესა და უცხოეთში გაიყიდა".
ხვიჩამ
საბაზისო განათლება ქუთაისის სამხატვრო სკოლაში ადრეულ ასაკში მიიღო,
თუმცა სკოლის დამთავრების შემდეგ ტელევიზიამ გაიტაცა.
"ბავშვობაში აკვარელით ვხატავდი, მერე გუაშით განვაახლე, ახლა
აკრილსა და თიხაზე ვმუშაობ. ტილოზე სიძველეების გადატანა მიზიდავს.
მაგალითად, მინიატურული კარის, ფანჯრის, პიანინოს. ვქმნი
პორტრეტებსაც. ზოგიერთი დეტალს თიხით, ზოგი აკვარელით, ან გუაშით
იქმნება. ეს მრავალფეროვნება საბოლოო ჯამში ძალიან ლამაზი გამოდის.
მათი პირველი მნახველი შვილები და მეუღლეა".
ალბათ, ხვიჩას მსგავსად, როცა საყოველთაო
კარანტინის დროს, ჩაკეტილ კარს მიღმა ცხოვრებასთან გამკლავებას ყველა
თავისებურად ვცდილობდით, კარგი ამბებიც მოხდა. გამოთავისუფლებულმა
დრომ, ზოგს საკუთარი თავის, ახლობლების ხელახლა აღმოჩენის შანსი
მისცა, ზოგი კი ბავშვობაში მივიწყებულ ნიჭთან დააბრუნა.
არის საქართველო და არსებობს პარალელური საქართველო, სადაც
საქართველოს მოსახლეობის მეოთხედი ცხოვრობს. პარალელური საქართველო
მთელ მსოფლიოშია გაბნეული, თუმცა მთავარ საქართველოსთან კავშირს არ
წყვეტს. "ავთენტური საქართველო" მისი მიზიდულობის ცენტრად რჩება.
მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება ათწლეულების განმავლობაში არ/ვერ
დაადგას მის მიწაზე ფეხი.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
მასალის გამოყენების პირობები