,,ზოგჯერ სრულყოფილებას ყველაზე კარგად
არასრულყოფილება წარმოაჩენს", - ასე ხედავს სილამაზეს თვითნასწავლი
ქუთაისელი მხატვარი და პორტრეტებსაც ამ შინაარსით ქმნის.
ვიტალი
ბურჯანაძის შემოქმედებაში მთავარი სახეებია, რომლებსაც ის ყველგან
ეძებს: ქუჩაში, სამსახურში, ონლაინ სივრცეში,
ფილმებში.
თითოეული პერსონაჟი ინდივიდუალურია, თუმცა ერთია
მათი სათქმელი – აჩვენოს შეულამაზებელი სილამაზე.
სინამდვილე, რომელსაც შესაძლოა ყოველდღიურცხოვრებაში თავადაც ვემალებით. გავურბივართ.
,,ფოტოშოპით" ვაქრობთ. ათასგზის ვფუთავთ და ვამუშავებთ.ვიტალის ნახატებში კი არც ნაოჭები,
არც იარები, ვენები, თუ კაპილარები ქრება და ნახატზე პერსონაჟებთან
ერთად გადადის.
,,მთავარი ხიბლი დეტალებშია, მათი დახმარებით
უნდა ამოიცნო სათქმელი. მაგალითად, ადამიანის სახეზე არსებულ ყველა
ნაოჭს, იარასა და ნაწიბურს, თავისი ისტორია აქვს.
ამიტომაც არც მე ვეძებ უნაკლო სილამაზეს. ვხედავ და ვხატავ
ზუსტად ისეთს, როგორიც რეალობაშია. პრაქტიკამ ისიც მაჩვენა, რომ
ნახატის დასრულებაც არაა ზოგჯერ საჭირო. რადგან შეიძლება მხოლოდ
ნაწილი დახატო და ეს იყოს საკმარისი''.
მოყვარული მხატვარი არც მეორეხარისხოვანი
დეტალებით ინტერესდება, არ ამუშავებს ფონს, პორტრეტებში არც კაშკაშა
ფერები გვხვდება. ხატავს უბრალო, თეთრ ფურცელზე, შავი ფანქრით.
მართალია, სხვა დროს ფერადი საღებავებიც უცდია, თუმცა ყველაზე კარგად
მაინც ფანქრით გამოსდის.
,,თანაც ის ძალიან ეკონომიური
მასალაა",- ვიტალის ზოგჯერ ხატვისთვის
საჭირო ნივთების შესაძენად არ ჰყოფნის გაყიდული ნახატებით აღებული
თანხა. პორტრეტების გაყიდვაც სამი თვის წინ, პანდემიის დროს დაიწყო.
შესაბამისად, მხატვრობა ჰობთან ერთად, შემოსავლის წყაროც გახდა.
,,ყველაზე
მეტი პოპულარობა ერთმა პორტრეტმა მომიტანა, როცა საქართველოს
ეროვნული ბიბლიოთეკის დირექტორი, გიორგი კეკელიძე დავხატე და საჩუქრად
გავუგზავნე. მან ნახატი სოციალურ ქსელში განათავსა. ამის შემდეგ
დაინტერესდნენ სხვებიც",- შეკვეთებს მოყვარული მხატვარი მინიმალურ
ფასად ასრულებდა, რამდენიმე საათში ხატავდა და მეორე დღეს ადრესატს
უგზავნიდა.
,,სოციალურ ქსელში რამდენიმე საჯარო ჯგუფია, სადაც
ადამიანები, თავიანთ შემოქმედებას აცნობენ ერთმანეთს, ძალიან
დამეხმარა ეს ყველაფერი და პანდემიის დროს ოცამდე ნახატიც გავყიდე.
სახლში ჩამჯდარი ხალხი ერთმანეთს სიურპრიზს უმზადებდა. დასახატად ზოგი
შეყვარებულის ფოტოს მიგზავნიდა, ზოგიც მეგობრის და მეც
ვხატავდი".
სამაგიეროდ, ახალი რეალობის წინაშე დააყენა საგანგებო მდგომარეობის
დასრულებამ მოყვარული მხატვარი.
,,რატომღაც შეკვეთების რაოდენობა შემცირდა. ისედაც
ბუნებრივია, რომ მხოლოდ ნახატების გაყიდვით ვერ ვიცხოვრებ. იმის
მიუხედავად, რომ ჩემი ოცნება ჰობის პროფესიად ქცევაა, ახალი სამსახური
უნდა ვეძებო. ამ დრომდე პრომო
სააგენტოსა და სწრაფი კვების ობიექტებში ვმუშაობდი,
ახლაც თავის რჩენის ალტერნატივა უნდა ვიპოვო".
სამსახურისა და შემოსავლის ძიების პარალელურად, ვიტალი კვლავაც
პერსონაჟების ძებნას გააგრძელებს და მათ სახეებს ჩვენამდე
შეულამაზებლად, შავით თეთრზე მოიტანს.
არის საქართველო და არსებობს პარალელური საქართველო, სადაც
საქართველოს მოსახლეობის მეოთხედი ცხოვრობს. პარალელური საქართველო
მთელ მსოფლიოშია გაბნეული, თუმცა მთავარ საქართველოსთან კავშირს არ
წყვეტს. "ავთენტური საქართველო" მისი მიზიდულობის ცენტრად რჩება.
მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება ათწლეულების განმავლობაში არ/ვერ
დაადგას მის მიწაზე ფეხი.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
მასალის გამოყენების პირობები