"დღევანდელი მდგომარეობით, სკოლების აბსოლუტური უმრავლესობა საჭიროებს
მშენებლობას, რეაბილიტაციას ან რემონტს",
- აღნიშნულია
კვლევაში, რომელიც სასკოლო ინფრასტრუქტურის
შესახებ "სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისო ურთიერთობების
ცენტრმა" ჩაატარა.
კვლევა 1561 სკოლის შესახებ მიღებულ ინფორმაციას ეყრდნობა,რომლის
თანახმად, საქართველოს სკოლების 59% საჭიროებს სრულ ან ნაწილობრივ
რეაბილიტაციას, ახალი სკოლის მშენებლობას ან რემონტს;
• სკოლების 28% არის ახლადაშენებული, გარემონტებული ან
რეაბილიტირებული;
• სკოლების 9%-ში დაგეგმილია რემონტი,რეაბილიტაცია,მშენებლობა;
• სკოლების 4%-ში ამჟამად მიმდინარეობს მშენებლობა,რემონტი და
რეაბილიტაცია;
• რეაბილიტირებული ან გარემონტებული სკოლების ხვედრითი წილი მაღალია
თბილისში (51%), ხოლო ძალიან დაბალია სამეგრელო-ზემო
სვანეთში,გურიაში,რაჭა-ლეჩხუმსა დ აქვემო სვანეთში(11-12%).
კვლევა ადგენს, რომ სასკოლო ინფრასტრუქტურის მიმდინარე ან დაგეგმილი
რეაბილიტაციის მაღალი ხვედრითი წილით გამოირჩევა გურია,
სამეგრელო-ზემო სვანეთი, მცხეთა-მთიანეთიდა თბილისი; დაბალია
მიმდინარე და დაგეგმილი პროექტების ხვედრითი წილი
აჭარაში,რაჭა-ლეჩხუმსა და კახეთში;
• სასკოლო ინფრასტრუქტურის განვითარების ვადები მუდმივად იწევს.
სასკოლო ინფრასტრუქტურის სრულად გამართვა დაგეგმილი იყო 2023წლის
ბოლოსთვის, ამ ვადამ გადაიწია ჯერ 2026 წლისთვის, ხოლო შემდგომ 2027
წლის ბოლოსთვის;
• 2027 წელს,საქართველოს მთავრობის გეგმით, უნდა დასრულდეს სკოლების
მშენებლობის, რეაბილიტაციისა და რემონტის პროცესი და ამით, საჯარო
სკოლებში ინფრასტრუქტურული პრობლემები საბოლოოდ გადაიჭრას. სკოლების
დღევანდელი ინფრასტრუქტურული მდგომარეობის გათვალისწინებით, ასევე
მიმდინარე 2024/2025 წელს დაგეგმილი ინფრასტრუქტურული სასკოლო
პროექტების შესახებ არსებული მონაცემებიდან გამომდინარე, 2025-2027
წლებში ასაშენებელი, გასარემონტებელი ან სარეაბილიტაციო იქნება
1250-მდე სკოლა, რათა რეალურად შესრულდეს მთავრობის გეგმა და სრულად
გადაიჭრას ამეტაპისთვის სკოლების ინფრასტრუქტურული პრობლემები.
ცენტრმა გამოიკვლია სკოლებში საბუნებისმეტყველო ლაბორატორიების
საკითხიც. აღმოჩნდა, რომ მხოლოდ სკოლების 31% აქვს საბუნებისმეტყველო
ლაბორატორია;
• სკოლების 64% არ გააჩნია არანაირი საბუნებისმეტყველო
ლაბორატორია,ხოლო დარჩენილ ნაწილს აქვს ან ვირტუალური/კომპიუტერული
საბუნებისმეტყველო ლაბორატორია ან მოძველებული ლაბორატორიები, რომელთა
რეალური გამოყენება ვერ ხერხდება;
• თბილისში სკოლების დაახლოებით 80%-ს გააჩნია რაიმე სახის
საბუნებისმეტყველო ლაბორატორია,მაშინ როცა რაჭა-ლეჩხუმის და ქვემო
სვანეთის,გურიის,მცხეთა-მთიანეთის რეგიონების 87%-მდე სკოლებს არ
გააჩნია არც ახალი, არც მოძველებული და არც ვირტუალური
ლაბორატორია.
კვლევაში მითითებულია, რომ მონაცემები შეგროვდა საჯარო ინფორმაციის
გამოთხოვის გზით; 2023 წლის ივნისიდან განათლებისა და მეცნიერების
სამინისტრო არ გასცემს საჯარო ინფორმაციას CCIIR-ზე.
ცენტრის ინფორმაციით, 2023 წელის დეკემბრიდან, სამინისტრომ ორჯერ
მიაწოდა მოთხოვნილის ნაცვლად შეჯამებული, მცირე მონაცემი,რომელიც
ფორმალურად პასუხს წარმოდგენს. მათი ცნობით მისი დამუშავება და
ანალიზი შეუძლებელია;
სსიპ საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების
სააგენტომ, მიუხედავად იმისა, რომ მოთხოვნაზე ფორმალური რეაგირება
მოახდინა, რეალურად არ მიაწოდა ინფორმაცია; შესაბამისად, ინფორმაცია
მიღებულია მუნიციპალიტეტებისა და საგანმანათლებლო რესურსცენტრების
მეშვეობით, სკოლების სახელწოდების, საიდენტიფიკაციო კოდის, შენობის
ინფრასტრუქტურული მდგომარეობისა და ტექნიკური აღჭურვის მითითებით.
მასალის გამოყენების პირობები