"საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველომ"
შეაფასა
ბათუმის, ზუგდიდის, ფოთის, ქუთაისის და ახალციხის საკრებულოების
2022 წლის საქმიანობა.
როგორც ორგანიზაციის მკვლევარები ასკვნიან ყველა საკრებულოში
გამოვლენილი პრობლემები უმეტესწილად იდენტურია.
კვლევაში აღნიშნულია, რომ საკრებულოები 2022 წელს აღმასრულებელ
ორგანოებსა და მუნიციპალიტეტების მიერ დაფუძნებულ იურიდიულ პირებზე
სუსტ ზედამხედველობას ახორციელებდნენ, ფორმალურად აკონტროლებდნენ
ანგარიშვალდებულ თანამდებობის პირებსა თუ ცალკეულ უწყებებს.
"საერთაშორისო გამჭვირვალობი" დოკუმენტში მიუთითებენ რომ არცერთ
საკრებულოს არ გამოუვლენია რაიმე სახის გადაცდომა, ინტერესთა
კონფლიქტი, თანამდებობრივი შეუთავსებლობა მერების საქმიანობაში, მათ
შორის სახელმწიფო შესყიდვების პროცესშიც. საპირისპიროს აჩვენებს
"საერთაშორისო გამჭვირვალობა-საქართველოს" მიერ გამოქვეყნებული
კვლევები, რომლებშიც ორგანიზაციამ გამოავლინა სახელმწიფო
შესყიდვების პროცესში სავარაუდო კორუფციული გარიგებების, ინტერესთა
კონფლიქტებისა და თანამდებობრივი შეუთავსებლობის არა ერთი ფაქტი. ეს
ადასტურებს, რომ საკრებულოების უმეტესობაში არ არსებობს
პოლიტიკური ნება ან/და კომპეტენცია კორუფციის პრევენციის
გასაძლიერებლად.
საკრებულოები არ ცდილობენ, გააძლიერონ მუნიციპალიტეტების შიდა აუდიტის
სამსახურები, შიდა აუდიტის სამსახურები, როგორც წესი, მხოლოდ
ფორმალურ კონტროლს ახორციელებენ.
კვლევაში აღნიშნულია, რომ საკრებულოების წევრები არასაპატიო
მიზეზით აცდენენ სხდომებს.
წინა მოწვევის საკრებულოების მსგავსად, 2022 წელსაც საკრებულოს წევრთა
მნიშვნელოვანი ნაწილი საკრებულოს სხდომებზე სიტყვით და მოხსენებით
ერთხელაც არ გამოსულა.
მუნიციპალიტეტების მერები, როგორც წესი, წლიური ანგარიშით მაინც
წარსდგებიან საკრებულოების წინაშე, თუმცა 2020 წლის
მსგავსად ქუთაისის მერს 2022 წელსაც საკრებულოსთვის ანგარიში არ
წარუდგენია.
2022 წელს დაბალი იყო საკრებულოების საქმიანობაში მოქალაქეთა
ჩართულობის მაჩვენებელი. გამონაკლისია ზუგდიდის საკრებულო, სადაც 2022
წელს 5 პეტიცია განიხილეს.
საკრებულოებში შექმნილი გენდერული თანასწორობის საბჭოები, წინა
წლების მსგავსად, პასიური იყვნენ. გამონაკლისია ქუთაისის
საკრებულოს გენდერული თანასწორობის საბჭო.
2020 წელთან შედარებით, 2022 წელს 5 საკრებულოს ჯამური
ხარჯი 37%-ით (2 მლნ ლარზე მეტით) გაიზარდა.
საკრებულოების ხარჯების ძირითადი წილი (89%) შრომით
ანაზღაურებასა და საკრებულოს წევრებისთვის გაწეული ხარჯის
ანაზღაურებაზე მოდის
(ჯამში, 7,591,630 ლარიდან 6,817,586 ლარი),
მასალის გამოყენების პირობები