ქუთაისის მერი იოსებ ხახალეიშვილი მუნიციპალურ
ავტობუსებში ტარიფის ზრდას არ ადასტურებს, თუმცა, არც
გამორიცხავს.
იოსებ
ხახალეიშვილი ამბობს, რომ ვიდრე ავტობუსებში გადახდის ახალი სისტემა
არ დამონტაჟდება, მანამდე მგზავრობის მოქმედი ფასი შენარჩუნდება.
უკონტაქტო გადახდის მონტაჟს კი დაახლოებით ორი თვე დასჭირდება. რა
იქნება შემდეგ, ამაზე ქალაქის მერი ამბობს, რომ უნდა
იმსჯელონ.
"ავტობუსმა თუ არ დაიწყო მოძრაობა, თუ არ
შევხედეთ შემოსავალი რამდენია, კაბინეტიდან როგორ შეიძლება
ღირებულების განსაზღვრა? ეს პროცესია, უნდა შევისწავლოთ
კომისიებში და დავადგინოთ ფასი. სანამ გადახდების ახალი სისტემა
არ იქნება, ჩვენ ვინარჩუნებთ ფასს. ამას ერთი-ორი თვე დასჭირდება.
აპრიორი, რომ შეიძლება გაძვირდეს, ასე ვერ ვიტყვით. შეიძლება
თანხამ მოიმატოს და გახდეს 50 თეთრი", - განმარტავს იოსებ
ხახალეიშვილი.
ქალაქის მერის თქმით, ფასმა რომც მოიმატოს, ეს
არ აისახება მაგალითად, სტუდენტებზე, რომლებისთვისაც შეღავათის
დაწესება იგეგმება და კონკრეტულ სოციალურ ჯგუფებზე, რომლებიც
ახლაც სარგებლობენ სუბსიდირებით. თუმცა, არაფერს ამბობს იმ
ათასობით მგზავრზე, რომლებისთვისაც მსგავსი შეღავათები არ არსებობს და
მათ ახალი ავტობუსებით მგზავრობის სანაცვლოდ მეტის გადახდა
მოუწევთ.
"თუ სუბსიდირებული იქნება თანხის გაძვირება
თვითმმართველობის მიერ და სტუდენტს მოუწევს გადაიხადოს 20-30 თეთრი,
მისთვის რა მნიშვნელობა აქვს ფასი მომატებას? შეიძლება თანხამ
მოიმატოს და გახდეს 50 თეთრი, მაგრამ ის თუ არ გაძვირდა
მოქალაქისთვის, რა მნიშვნელობა აქვს ამ შემთხვევაში ღირებულებას", -
ამბობს მერი.
ქალაქში ახალმა მუნიციპალურმა ავტობუსებმა
მუშაობა 8 თებერვალს დაიწყო. ქუთაისს, "ევროპის რეკონსტრუქციისა და
განვითარების ბანკის (EBRD) ფინანსური მხარდაჭერით, 60 ავტობუსი
გადაეცა. სატრანსპორტო საშუალებები აღჭურვილია თანამედროვე სისტემით
და ადაპტირებულია შშმ პირებზე. ავტობუსებში ჯერჯერობით არ არის
დამონტაჟებული უკონტაქტო გადახდის სისტემა, რაც საბოლოოდ ყველა
მუნიციპალურ ავტობუსში უნდა დაინერგოს. მერიას ამ დრომდე არ აქვს არც
ახალი სვლა-გეზების გეგმა, რომლის შემუშავების საჭიროებაზეც
ადგილობრივი თვითმმართველობა ჯერ კიდევ გასულ წელს საუბრობდა.
ადგილობრივ ხელისუფლებას ამ დრომდე არც გაჩერებებზე მოუწყვია
დაპირებული ელექტრონული ტაბლოები.
ახალი ავტობუსების შესაძენად მერიამ
მუნიციპალური განვითარების ფონდიდან 1 039 5177 ევროს გრანტი და 5 775 099 ლარის სესხი აიღო. ვალად
აღებული თანხა თვითმმართველობამ 10 წლის განმავლობაში უნდა
დაფაროს.
მასალის გამოყენების პირობები