მორაგბე მერაბ კვირიკაშვილის სასამართლო პროცესზე, სადაც ექსპერტებს
კითხავდნენ, ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს გარდაცვლილი გიორგი
პაპასკირის მამამ დარბაზი პროტესტის ნიშნად დატოვა.
"შეუძლებელია იმის მოსმენა, რაც პროცესზე ხდება. ისე გამოყავთ, თითქოს
ჩემი შვილი მოძრაობდა გადაჭარბებული სიჩქარით. ბოლომდე ჩავყვები ამ
საქმეს", - განაცხადა მალხაზ პაპასკირმა.
მერაბ კვირიკაშვილის საქმეზე გამართულ მორიგ სასამართლო პროცესზე
სამხარაულის ექსპერტიზის ეროვნული ბიუროსა და შინაგან საქმეთა
სამინისტროს ექსპერტიზის დეპარტამენტის თანამშრომლები დაიკითხნენ.
ექსპერტებმა ვერ გასცეს პასუხები პროკურორ ვალერი კუჭუხიძის
შეკითხვებს, თუ რა მანძილი იყო კვირიკაშვილის მიერ საფრთხის შემჩნევის
მომენტში, მასსა და საპირისპირო მიმართულებით მოძრავ
ავტომანქანას შორის. ასევე, რა გახდა ავტომანქანის მოცურების
მიზეზი, რომლის შემდეგაც, კვირკაშვილის თქმით, იგი პაპასკირის
ავტომანქანას შეეჯახა.
დაკითხვაზე ექსპერტებმა თქვეს, რომ ამის გამოკვლევა არ
ხდება.
პროკურორისთვის ექსპერტების პასუხები მიუღებელი აღმოჩნდა. მისი
თქმით, ასეთი გარემოებების შესწავლა აპრობირებული და პრაქტიკაში
დანერგილი მეთოდებით ხორციელდება.
"ეს არის აბსურდი, რომ არ ხდება მანძილის გაზომვა საფრთხის შემჩნევის
მომენტში, ან მანევრირებისა და მოცურების მიზეზის
დადგენა. პირველ ჩვენებაში კვირიკაშვილს ავტომანქანებს შორის მანძილი
ჰქონდა მითითებული 10-30 მეტრი, ამ მანძილზე კი ვერანაირი მანევრის
გაკეთებას ვერ მოასწრებდა მძღოლი. პირველი დასკვნა, რომელმაც ცალსახად
დაადასტურა მოძრაობის დარღვევა კვირიკაშვილის მხრიდან, გაიცა ამ
მონაცემების გარეშე, მანძილის გაანგარიშების გარეშე", - ამბობს ვალერი
კუჭუხიძე.
პროკურორმა, ასევე, ისაუბრა ავტოსაგზაო შემთხვევაში მონაწილე თეთრი
ფერის დაუდგენელ ავტომანქანაზე, რომელიც გამოძიებაში მოგვიანებით
გამოჩნდა და დაცვის მხარის მტკიცებით, სწორედ ამ სატრანსპორტო
საშუალებამ შეუქმნა საფრთხე კვირიკაშვილის ავტომანქანას და მანევრის
გაკეთება აიძულა. ბრალდების მხარის მტკიცებით, საქმეში ასეთი
ავტომანქანის არსებობა არ დასტურდება.
"არანაირი გარეშე ფაქტორი ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს არ არსებობდა.
ეს გამოძიებამ ცალსახად დაადგინა. იმ მოწმეს, რომელიც სასამართლოზე
დავკითხეთ, გამოძიებისთვის მიცემულ ჩვენებაში არ უსაუბრია
ამ ავტომობილზე. მე ვერც გამომძიებელმა გამცა დამაჯერებელი
პასუხები იმაზე, თუ რატომ არ მიუთითა მან ავტოსაგზაო შემთხვევის
დღეს ჩატარებული დაკითხვის ოქმში თეთრი ფერის
ავტომანქანაზე, თუკი ასეთი რეალურად არსებობდა", - ამბობს ვალერი
კუჭუხიძე.
მომდევნო სხდომაზე, რომელიც 22 თებერვალს ჩაინიშნა, ბრალდების მხარე
გამომძიებელს დაკითხავს. შესაძლოა, დაიკითხოს კიდევ რამდენიმე
ექსპერტი.
2016 წელს ქუთაისის შემოვლით გზაზე მომხადარი ავტოსაგზაო შემთხვევის
შედეგად ოთხი ადამიანი გარდაიცვალა. ავტოსაგზაო შემთხვევაში მონაწილე
ერთ-ერთ ავტომანქანას მორაგბე მერაბ კვირიკაშვილი მართავდა.
მასალის გამოყენების პირობები